fredag 26 augusti 2011

Har bakat lite LCHF-bröd. Smidigt att ha i frysen. Bröd är inget jag behöver äta, men visst kan det vara gott med en rostad brödskiva med ost på ibland. Men nu finns det även till han här hemma som jag tror är i störst behov av det:).

Adam´s bröd. En brödmix jag bestält på nätet. 1,9g kolhydrater per 100g.


En annan variant som jag hittade på en blogg. Väldigt smidigt och ser väldigt gott ut. Kan tänka testa den som en pizzabotten!

Ikväll ska jag hämta upp en vän på stationen så ska vi ha lite fredagsmys. Vi börjar med ett pass på gymmet. Sen blir det taco gratäng och sallad som redan står klart i kylen. Tänkte även lyxa till det med lite ramlösa:). Testade att göra egen taco krydda idag. Handlade hem alla tusen (kändes det som) kryddor igår. Den luktar gott så får vi hoppas att det också smakar gott. Vanlig taco krydda på påse innehåller ca 60g kolhydrater! Helt galet...undra va det är i den blandningen.

Taco kryddblandning


1,5tsk salt


1tsk vitlökspolver


2tsk chilipulver


1tsk spiskumin


1tsk lökpulver


2krm cayenpeppar


2tsk paprikapulver


1tsk maizenamjöl


Jag dubblade allt förutom maizena mjölet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar