tisdag 13 september 2011

Har lite svårt att sova på nätterna av den onda ryggen så när klockan ringer är jag nöjd över att gå upp. Skönt att gå direkt så cirkulationen kommer igång...sådär ont/skönt ni vet. Johan fick hem världens lass med Reebok kläder häromdagen. Jag la beslag på denna tröjan!


(Jo jag ogillar också när man tar kort på sej själv så här...) Yrvaken dessutom.


Handlade en snabbis efter besöket hos kiropraktorn. Johan ska resa bort i veckan så tänkte ifall han ville ha med sej lite nötter. Fil och mjölk behövde han me. Och chokladen...den är till mej ja. Jag hatar mej själv att jag inte bara kan gå förbi den där jäkla hyllan. En stor skylt som bara inte går att missa "2st för 28kr" (ord. pris 19,90kr st). Jag vet ju att jag klarar mej utan. Och jag vet att jag inte kan ha dom liggande i skåpet. Och jag vet att jag inte bara kan ta en ruta. Varför köper jag hem dom när jag kan va utan!? Åhhh jag blir så trött på mej själv. När jag var hos pappa och dom i helgen kom vi fram till att jag fått det från han, han är precis lika dan. Så vi kan väl säga att det är pappas fel...liiiite iaf;)!
Gick en "runda" på bandet imorse.

Nu ska jag läsa "LCHF för kvinnor" och sedan min kurs bok.

Är ni förresten med på att Monique, som hade hand om diabetes-gruppen igår på Vetenskapens värld är tjejen som har sidan lifezone som jag länkar till.
Och nä...jag orkar inte kommentera programmet. Ni såg säkert själva. Svart på vitt. Vi är fellärda.



-Kan det vara farligt att äta LCHF-kost?
-Inga studier hittills har kunnat visa att det skulle vara farligt. Jag tror att det mer handlar om en rädsla för något nytt, säger Andreas Eenfeldt, läkare och kostexpert som bl.a. driver webbplatsen Kostdoktorn.

-All extremkost bör utredas med avseende på långtidseffekterna. Vi tror inte att ensidig extremkost är bra. Vi förespråkar tallriksmodellen, kommenterar Henrik Almkvist.

-Det här är ingen extremkost. Det är inte extremt att undvika att äta föda som bara funnits i några tusen år. Människan har ju funnits på jorden mycket längre, avslutar Andreas Eenfeldt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar