tisdag 20 september 2011

Igår la jag mej vid åtta...sov till halv sju (vaknade av ryggen runt tre men en promenad i rummet och en ibumetin så gick det somna om). Ska försöka hålla mej vaken lite längre ikväll:). Landet brunsås vid klockan nio på svt1 handlar ikväll om socker! Jag lär väl sova då men om ni är vakna och det intresserar så...

Shit va kursen är tuff och intensiv, men också väldigt intressant! Jag känner mej som den som är minst insatt. Kroppens alla partiklar är inte lätt att förstå sej på:). Vi är arton elever (jag kan namnet på en...). Intressant att höra från var och en varför man började med LCHF. Det kan va diabetes, vikt, sockerberoende, trötthet/dåligt med energi, förkylning/snuva/lunginlafamtion (ingen av oss arton har varit sjuka (dvs.sängliggandes) sen dom började med LCHF, vissa har hållt på i sju år!), många är känsliga mot gluten, uppsväld mage, gasig i magen. Vissa har alltid ansett sej må väldigt bra...men mår nu ännu bättre...ja listan kan faktiskt göras rätt lång.

Idag började vi prata lite om kolestrol, som är ett hett ämne i dagens samhälle. Vi ska fortsätta prata om debattera om det på torsdag. Kolestrol är inte ett dödligt gift, kolestrol skyddar mot infektioner, kroppen (levern) själv producerar 80-90% av ditt kolestrol, titta inte på mängden utan kvaliteten, blodvärdet rör sej inte om du äter 1 eller 10 ägg/dag. Jaa...man kan hålla på hur länge som helst.

Kolestrolhypotes - mättat fett höjer kolestrol - som orsakar åderförkalkning - som orsakar hjärt- och kärlsjukdomar...



Ikväll är jag sugen på allt! Inte bra...så ska nog krypa ner och läsa lite. Vet ni, jag känner mej plöffsig som tusan när jag inte kan träna...usch!

Vet att jag tjatar om dessa knäckebröd. Men fan så goda!!


Var ute på en slö promenad förut (det är faktiskt svårt att gå sagta när man inte är van). Så kom dessa glada människor och gled förbi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar