fredag 2 september 2011

Nu sitter jag här...alldeles för mätt, att jag aldrig lär mej! Vi tog en pw innan maten så vi skulle orka äta lite mer, vet inte om det var så smart men:). Johan har bestämt middag och efterrätt. Farbror Håkan är här ikväll. Han är också LCHF´are, och har tappat 15kg!


Kokt sparris, stekt lax, röra på ägg, rödlök, hackad dill, smält smör och svartpeppar. Så gott!



Knäckebrödet blev succé! Toksmidigt och jätte gott med Bregott och Boxholms gräddost!



Efterrätten, chokladglass med hallon var inte lika stor succé. Dels är vi proppmätta. Sen var den alldeles för hård. Skulle nog skippat ställa in dej i frysen och ist låta den stå i kylen en liten stund bara, så blir det mer som chokladpudding. Jag provsmakade innan jag ställde in den och då var den god:).



Knäckebröd:

2 plåtar

3dl linfrön

1,5dl sesam

1,5dl pumpafrön

Blanda med 5dl vatten och salt. Stå 3h. Bred på tvåplåtar med bakplåtspapper.

150grader 1,5h.

Nu är frågan om jag ska kolla fotboll eller ta en lång hundpromenad...vill inte lägga mej såhär mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar