onsdag 21 september 2011

Vilken intressant dag det har varit idag! Therese http://www.klokarad.se/ hade vi idag, och hon var så lätt, så bra och så...träffande på något sätt. Vi skrattade, och iaf för mej...träffade hon rätt sååå många gånger! Vi fick ställa alla möjliga frågor. Hon hade så kuliga och på något sätt sätt så självklara svar. För ärligt talat..."dagens kostråd" är jävligt snea!

En fråga som vi alla kommer få är ju "men kolestrol är ju farligt" "säger vem..." börjar alltid Therese med då...ja ni fattar.

Hon var inte alls chockad över mina bs-värden, bara väldigt glad. Detta är en vardag för henne som hon sa...att gå emot sjukvården för att hennes klienter ska må bra!

Vi har pratat mycket om Omega 3/Omega 6 och balansen där emellan. Så idag har jag för första gången i mitt liv köpt ett tillskott, i form av Omega3, det behöver alla! Balansen mellan Omega3/Omega6 bör vara 1:2/3. Therese hade 1:4,7 och var en av dom bästa pasienterna. I Usa ligger snittet på 1:17...ja ni fattar. Flertalet av hennes klienter lider bla. av psoriasis (men det är inte därför dom söker...sådant kommer fram senare, för inte kan väl bra kost hjälpa när man redan testat "allt"). Då sa hon iaf att LCHF hjälper alla med psoriasis mer eller mindre, och ju mer Omega3, ju mindre psoriasis. Så nu ska jag messa Agneta sån kanske hon kan få bort sitt sista:)!

Tog t-banan mot Hötorget och Saluhallen efter plugget. Läste på en blogg igår om en choklad med 100% kakao, så köpte med mej två som kan vara kul att testa någon dag. Endast 7% kolhydrater och 49kr/st...men hon som skrev om den tyckte den var god och len i smaken, så vi får väl se.


Så köpte jag en liten påse ost i osthörnan för 150kr!


Oh det finns massa böcker jag vill klicka hem. Kan man ha för många?! Hhmmm...jag klickar hem, nu:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar