torsdag 20 oktober 2011

Som ni vet har jag inte barn:). Jag träffar mycket folk som idag är totalt knäckta över att dom inte vet vad dom ska mata sina mat med. Såklart vill man alltid sitt barns bästa?! Såklart gör man alltid så gott man kan!? Självklart! Jag tror inget annat. Men hur ska man veta? Det är ju en djungel. Ni vet det här med vällning och barn. Tydligen är det bara i Sverige vi ger välling till barnen?! Här har ni väldigt intressant läsning om välling...och maltodextrin:
http://www.lifezone.se/2011/10/19/se/den-skrämmande-sanningen-om-välling-4896037

Vet ni att denna läsning gör mej så fruktansvärt upprörd! Och kursen till LCHF-kostrådgivare berör på så många plan. Jag vet inte hur många gånger jag suttit med en klump i halsen och tårar i ögonen. Vi är så fellärda. Det är så hemskt! Vi lever i en värld full men konstgjord mat...som vi har blivit lärda att äta. Som gör oss skadade på så många sätt!


Nu har jag precis pratat med Johan om adrenalin och kortisol och högt bs. Och serotonin-dopamin-melatonin-ADHD. Tur att han finns så jag kan få prata av mej lite:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar