tisdag 1 november 2011

Idag är det 100 dagar sedan jag sist tog insulin!! Gud va jag är glad att jag testade på LCHF. Jag mår så bra på alla sätt! Tror inte jag har något "dåligt" att komma med...ja de skulle va lösgodiset då, men jag lovar, det är det värt;). Mer energi, bättre sömn, ingen förkylning eller något sådant än, mätt, aldrig den där jobbiga hungern, ingen uppsväld mage, bättre toavanor och jag känner mej så mkt piggare och gladare. Dessutom är det så mycket roligare att laga god mat av bra produkter. Fett smakar gott!


Jag tror faktiskt inte det är den stora mängden grädde i kaffet som har gjort mitt bs lite högre i två dagar. För jag fixar ju lätt en ännu större mängd vispad grädde och i helgen drack jag världens kopp med grädde utan höjning. Och idag har jag bara tagit pyttelite. Jag tror det beror på att jag jobbar dagtid. Gör ju aldrig det annars. Kroppen är inte van. Den är van att få en ordentlig pw på morgonen runt klockan åtta som jag använder som "långtidsverkande insulin". Att jag nu sprungit 3,5km ger ju inte alls samma effekt på bs. Precis nu ligger bs på 5,7 och jag ska försöka komma ihåg att kolla direkt imorgon när jag går upp. Kanske märker jag av höjningen av bs av kortisolet när jag går upp så tidigt mot annars?! Kan det dessutom bli ett adrenalin påslag när jag springer som i sin tur också höjer bs?! Dessa bs-höjningarna av stresshormonerna borde ju iofs lägga sej efter en stund... Guuuud vad spännande:)!


Har ni sett att Jonas gjort ett nytt inlägg http://www.jonasbergqvist.se/

Min nya favortit: http://pulstagning.se/


Dags att krypa ner och läsa lite i "Fett och kolestrol är hälsosamt".

Funderar på att lägga ner dessa "dagsrapporter" i bloggen, efter 100 dagar. Kan inte tänka mej att det är någon som kollar på dom?! Är mest för min skull så jag vet hur bs påverkas av hur och vad jag tränar och äter... Är det någon som tycker jag ska fortsätta lägga upp dom här så kan ni ju säga till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar