söndag 20 november 2011

Vilken bra dag! Trots det trista vädret. Klockan ringde vid sex, upp för att baka knäckebröd. Eller baka och baka...jag hade förberett och skulle hälla i 5dl vatten, det var allt:). Sen sov jag tre timmar till! En pw i ösregn och iskall när jag kom hem. Tur att brasan brann!


Mamma och Lennart har varit här! Det har pratats mycket mat och LCHF. Många frågor och funderingar. Redan har dom dragit ner en del på kolhydrater...men, mamma är fettskrämd! Inte så konstigt då hon liksom vi andra har lärt oss hur bra kolhydrater är och hur farligt fett är?! Hör här...nu skrattar vi inte åt mamma utan med mamma:). Lennart kör en bra LCHF-frukost. Mamma då...ja hon har minskat från två till en smörgås, och det roliga...turkisk yoghurt - men iblandad 0,5% fil...jag skrattar på mej, från mager prästost till 17% - nästa steg är 34%:). Älskade mamma! Så idag fick dom smaka rysk yoghurt (17%) med vispad grädde i och Boxholms gräddost på knäcket:)! Det smakar det! Jaja, nu får vi se hur det går där;).

Vi åt "Expresslax på grönsaksbädd" med god räkröra (vispade grädden innan så den blev ännu krämigare), knäcke med massa bregott och ost, och lite mörk choklad. Mamma hoppade insulin och hade bra bs efter maten:)!!

Jag har bytt från Marabou till Lindt choklad. Hade missat att den var renare. Johan vill fortfarande ha med salt smak så han får fortsätta med sin Marabou och jag äter hellre 90% Lindt, för den är riktigt god!

Johan blev akut sugen på pannacotta ikväll. Så det blev det. Jösses vad gott!!!


Vill rekommendera detta vaniljpulver igen. Kostar ca.30kr. Jag köpte det på Coop. 5-7 vaniljstänger motsvarar denna burk på 10gram. Den är alltså riktigt dryg! God i smooties, plättar, yoghurt, pannacotta, glass mm.


Johan åker till Tyskland på mässa mån-tors. Frågade om han ville ha med lite enkelt plock med fett. Maten brukar inte bli problem men ibland är det svårt att få i sej bra med fett. Och då blir man lätt hungrig, sugen och kan tappa lite energi. Men han visste inte riktigt var han skulle ha de någonstans (i mina öron betyder det svaret Nej). Så det blev bara en liten pillerburk med ost. Själv skulle jag tagit med mej kokosfett i en burk för att ta någon sked då och då om jag fått i mej för lite fett.


Nä ni. Nu ska hundar kissas innan det är dags att sova för tidig uppstigning imorgon. Springa eller pw är frågan?! Men det tar vi då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar