fredag 9 december 2011

Denna veckan har jag gått igenom hela kroppen på gymmet. Avslutade med ett hårt benpass igår - knäböj, utfall, vader och insidan lår. Benen och rumpan, och ja...hela kroppen värker! Men tvingade mej upp på bandet imorse. Det blev 7 tunga kilometer. Lite långsammare tempo men med stegrande lutning...tungt för rumpa och lår!


Handlade efter jobbet då jag förmodligen inte kommer ha så mycket tid över i helgen. Jag gillar att planera:). J har en liten julfest men jobbet imorgon. Alla ska ta med sej något. Dom påstår att dom lottat, men det måste vara en lögn;). Gissa vad han fick?! Jansson såklart för det var det enda han hade sagt att han inte åt när dom frågade;). Så vi har satt J´s mamma på att göra det. Men jag köpte ingredienserna iaf:).


Men gör en variant till J med rättika som just nu är i ugnen. Hoppas det funkar!!


Handlade alltså till två Jansson och så detta ni ser på bilden...för ca.900kr. Nötfärsen på 2,1kg var iofs ekologisk...bra mat kostar!


Har stekt biffar på färsen som jag tänkt frysa in. Smidigt att ta upp om inte matlådorna i frysen räcker nästa vecka.


Lite gott blev det med. 90% smält Lindt choklad med grädde och hackade nötter. J får ta med några imorgon och jag tar med resten:)!


Har svärfar här ikväll. Han tog med sej kött och sallad och vi löste tzatziki och mozarella. Åhhh va han va orolig över att inte ha potatis till...men nu tror jag han har glömt det:). Han sa att det är "så gott med potatis till kött och sås", och ja...vi gillar ju sötma ihop med fett! Men som J sa: utfyllnad och bukfylla!


Pukka te och lite gott till efterrätt.


Nu tänker jag ta mej en dusch och krypa ner. Tänkte ta milen imorgon...men jag tror faktiskt inte mina ben orkar det...vi får helt enkelt se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar