onsdag 28 september 2011

Har haft lite svårt att plugga idag faktiskt. Jag stöter på problem hela tiden (främst ord jag inte fattar) och då gör jag något annat ist. Har gjort tjugo frågor...alltså knappt 10%. Mitt ordförråd är sjukt litet och ord som aerob, anabol, anarob, glykolys, glykogen, glykogenolys, glukoneogenes, hyperthyreos, katabol har jag fått slå upp och utan att överdriva finns det hundra ord till. Så jag har att lära!
Hittade lite mat i kylen som höll på att gå ut. Onödigt att slänga så det blev två matlådor med blomkålsmos och kassler stekt i smaksatt crème fraich.


Sen laddade vi om med en grädd-paus.


Och fixade tacogratäng på 1,8kg köttfärs som Johan och snickaren nästan åt upp (nu överdrev jag för det blev tre små matlådor me...).


E% uträknat i Johans yoghurtar. Det var förövrigt en av uppgifterna så det passade ju bra!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar