onsdag 28 september 2011

Ligger i sängen och läser LCHF-magasinet. Är på sidan fyra...och kommer garanterat läsa varje rad i tidningen...alldeles strax. "Ju friskare vi blir desto hårdare attacker kommer vi att utsättas för. Aldrig förr har så många haft så mycket att förlora på att svenska folket blir friskare". Tidningen kommer ut 4/år och är väldigt bra! Vill ni prenumerera så gå in på www.lchfmagasinet.se.


Jag pratar inte med folk runt omkring mej om LCHF. Är man intresserad/nyfiken så frågar man...och då pratar jag gärna om det. Annars skriver jag vad jag tycker och tänker här i bloggen, och då läser man om man vill. Det får räcka. På kursen sa dom att vi kommer stöta på någon som står oss nära, som egentligen vet att dom skulle må så mkt bättre av LCHF, men ist ska vara lite tvärtom och ist visa att man minsann mår bra av både det ena och andra...och ja, jag instämmer:)!
Skulle vilja byta ut Johans fil mot en bättre och fetare yoghurt. Han kör ekologisk a-fil 4% med "bra bakterier för magen", och den är ok. Men han dricker en hel del mjölk 3% som vi vet innehåller socker. Och det här med "bra bakterier för magen" skulle jag säga är skitsnack. För äter du inte massa spannmål, kolhydrater och andra påhittade saker så har du ju dom naturliga bakterierna i magen som lär göra sitt jobb om dom inte blir störda. Jag ska försöka räkna ut energiprocenten på dessa tre sen så ska han få se;). Sen måste det ju såklart va gott!! Mkt handlar om vana...och jag älskar dom feta yoghurtarna men kan inte äta dom, för då äter jag en hel bytta...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar