söndag 6 november 2011

Guuuud va skönt med mat några veckor framöver. Frysen full med matlådor:). Det gillas!

Min favorit just nu är nog faktiskt stekt fläsk med blomkålsmos med philadelphiaost.

Alla gör blomkålsmos på sitt eget sätt. Som jag gör kokar man nog bort lite näring men jag tycker ändå det blir bäst. Jag delar två blomkålshuvuden och kokar upp och låter puttra ca.5 min. Häller av vattnet och mixar med en mixersstav. Rör sedan i en burk philadelphiaost (som innehåller E-ämnen...) och lite muscot.

"Ferry-variant". Denna gången med vanliga och kryddade korvar (från Lidl med hög kötthalt), bladspenat och svarta oliver. Grundreceptet är på 1dl västerbottenost, 6 ägg, 2dl vispgrädde, salt och peppar. Fördelar bladspenaten i botten på pajformen, i med den stekta korven och oliverna och häll över smeten. In i ugnen på 200 grader i 30 min. Smidigt!

"Krämig kyckling i ugn" med kokt broccoil/blomkål. Från boken LCHF-husmanskost.
Men hur gott ser inte detta ut! "Expresslax på grönsaksbädd". Från LCHF för kvinnor.
Vill gärna äta fet fisk några gånger i veckan så vi får i oss Omega-3. Nu är det ju inte tillräckligt men man får göra vad man kan.
Igår kväll blev det en sväng till Sommen. Eftersom vi redan förberett mat så tog vi med oss det ut:). Västerbottenpaj (LCHF för kvinnor) och kött med extra smör på. Rekommenderar verkigen pajen till kött! Tänk på att den är otroligt mäktig...som allt annat:).

Mina favoritböcker men bra recept. Köp dom om ni inte redan har gjort det;).

Nu blir det lunch i Aneby. Här behöver man inte tänka på maten. LCHF som gäller för hela slanten:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar