fredag 23 september 2011

Kursen är avslutad för denna gången. Jag kommer behöva denna "paus" på tre veckor för att ladda om, för det är så svårt, tycker jag! Men det mest intressanta jag varit med om. Jag har så mkt jag vill säga!!!
Har fått lite kostråd kring Johan idag som vi ska prata om imorgon, det var han själv som ville:)!
Har en nära vän som började med LCHF och fick jätte ont i magen som ledde till magkatarr på en veckas tid. Fick idag veta att det är väldigt vanligt om man ätit fettsnålt (med socker, spannmål, stärkelse innan). Kroppen har då inte enzymerna i magen som krävs för att bryta ner det naturella fettet. Man bör då successivt gå över till LCHF och samtidigt äta matsmältningensenzym tills magen rättat till sej och byggt upp enzymerna igen, vilket den gör. Tydligt inget ovanligt "problem".
Vi fick mäta kroppsfettet idag me:). Har aldrig gjort det innan men det va intressant. 22,4% låg jag på, en kvinna i min ålder bör ligga mellan 20-25% så det prickade jag ju in rätt bra:). Fick världens lapp med hur min kropp ser ut! Tror ni man kan förbättra på tre veckor;)?!
Passade även på att köpa kokosfett. Fetaste och naturligaste utan några tillsatser.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar